A weboldal viselkedésalapú reklám cookie-kat használ, az adatkezelésre az Adatkezelési tájékoztatóban leírtaknak megfelelően kerül sor. A MINDET ELFOGADOM gomb megnyomásával a szükséges és marketing cookie-kat is elfogadja. A Beállítások módosításával módosíthatja a cookie beállításokat, ahol bejelölheti a marketing cookie-k nem elfogadását is. A marketing cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsük meg a webáruházban. A beállításokat a későbbiekben is bármikor módosíthatja a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.
 

 

Webáruház szállítási feltételei

WEBÁRUHÁZ SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEI

Webáruház szállítási feltételei (verzió 2024.03.26.)

Tulajdonos:

 Böllér-Ker Kft.

Adószám:

 14557237-2-19

Email:

webaruhaz@boller.hu

E-mail cím a rendeléshez, reklamációhoz:

webaruhaz@boller.hu

Cégjegyzékszám:

19-09-510988 vezetve a Veszprémi Törvényszék Cégbíróságán

Ügyfélszolgálati telefonszám:

89/512-596, fax: 89/999-673

Cím:

Pápa, Külső Veszprémi út 40.

Bankszámlaszám: 

Unicredit Bank: 10918001-00000004-84420002

Tárhely szolgáltató neve:

ShopRenter.hu Kft.

Tárhely szolgáltató székhelye:
Adatvédelmi tájékoztató:

4028 Debrecen, Kassai út 129.                      
https://www.shoprenter.hu/egyed/adatvedelmi-nyilatkozat

Tárhely szolgáltató elérhetősége:

info@shoprenter.hu

A szerződés megkötésének valamint a szerződés nyelve:

magyar

Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket továbbá tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére és a rendelés leadására.

Az Üzletszabályzat tartalmazza azokat a kikötéseket és feltételeket, amelyeket figyelembe kell venni a weboldal használata során. A termék/ek/ megrendelésével a Vevő elektronikus úton szerződést köt az oldal tulajdonosával Böllér-Ker Kft.-vel (továbbiakban Gyártó) ezáltal kinyilvánítja, hogy teljes mértékben elfogadja az Üzletszabályzatban foglaltakat az oldal használatára, rendelésre vonatkozóan. A weboldalon megjelenített termékek kizárólag belföldi házhoz szállítással rendelhetők meg. Jelen dokumentum, a megrendelések nem kerülnek iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. Jelen szerződés a jobb felső sarokban történő nyomtatás ikonra kattintva nyomtatható vagy pdf formátumba letölthető.     


1. A regisztráció                   
Felhívom figyelmét, hogy az interneten keresztül történő vásárlással Ön érvényes szerződést köt az adott termékre. A szolgáltatás elérhető mindazok számára, akik az érvényben lévő, idevonatozó jogszabályok értelmében teljes cselekvőképességük birtokában vannak, nagykorúak, regisztrálták magukat és ezzel az itt ismertetett Üzletszabályzatot elfogadták. A regisztrációval a Felhasználó elismeri, hogy 18. életévét betöltött korlátlanul cselekvőképes személy, vagy 16. életévét betöltött kiskorú személy, aki rendelkezik a törvényes képviselője engedélyével. A regisztráció ingyenes, csak a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kell megadnia: Online vásárlás esetén vezetéknevét, keresztnevét, számlázási nevét, gazdasági vállalkozás esetén adószámát és székhelyét, magánszemélyként történő vásárlás esetén lakcímét, továbbá e-mail címét és telefonszámát szükséges megadnia.

Lehetőség van eltérő számlázási/szállítási címet is megadni, annak érdekében, hogy a teljesítés a lehető leggördülékenyebben történhessen.          
A regisztrációban rögzített adatokért a Vevő felelősséggel tartozik. A jelszóval és a megadott azonosítóval Ön már be tud lépni a rendszerbe. A Gyártó fenntartja magának a jogot, hogy a regisztráció kezdeményezését indoklás nélkül visszautasítsa, illetve az Üzletszabályzat megsértése esetén bármikor visszavonja. A Vevő a regisztrációban megadott adatait a felhasználónév/jelszóval történő belépés után a Felhasználói menüben bármikor módosíthatja.        

2. Bemutatott termékek                    
A boller.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A weboldalon bemutatott termékek a Gyártó kizárólagos tulajdonát képezik. A webáruházban található termékek egyedi jellemzőit a termék oldalon a konkrét termékre vonatkozó kép mellett lévő leírásokból, információkból ismerheti meg. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk így a termék tényleges színe nem mindig egyezik meg a valósággal. A termék mellett található vételár Forintban értendő és mindig a kiválasztott áru bruttó ára kerül feltüntetésre. A termék ára a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazzák. Bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával, valamint terjesztésével kapcsolatos összes jog fenntartva. Bár a lehető legnagyobb körültekintéssel járok el a termékek adatainak feltüntetésénél, hibákat én is követhetek el. Ha hibát talál valamelyik termék leírásánál, kérem, szíveskedjen jelezni a problémát. Készleten lévő termékekről legpontosabb információ telefonon kérhető.

 

3. Rendelés menete

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 7:30 - 16:00 óráig történik. Természetesen a vásárlók ezen időintervallumon kívül is leadhatják a megrendelésüket, amely a következő munkanapon kerül feldolgozásra. A megrendelt termékeket lehetőség szerint 3-5 munkanapon belül házhoz szállítjuk, de lásd 6.4. pont.
3.1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba.     
3.2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a "Tovább" gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Mennyiség megadását követően a "Módosít/Töröl" gomb megnyomása után frissül a kosár tartalma.          
3.3. Belépési adatok megadása, illetve ha még nem regisztrált, most megteheti. A kosár tartalma nem törlődik.             
3.4. Szállítási cím ellenőrzése és szállítási mód megadása.            
3.5. Fizetési mód kiválasztása. Az alábbi fizetési módok közül választhat, ha webáruházunkból rendel.
Személyes átvétel esetén (Böllér Bolt 8500 Pápa, Külső Veszprémi út 40.) készpénzben, utánvétes csomagküldés esetén a futárnak készpénzben, bankkártyás fizetés esetén rendeléskor az online felületen.         
3.6. Adatok végső ellenőrzése és megrendelés jóváhagyása. A rendelés véglegesítése során a vásárlónak el kell fogadnia az Általános Szerződési Feltételeket és kijelenteni, hogy tudomásul veszi, rendelése fizetési kötelezettséget von maga után.    
3.7. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően azonnal automata visszaigazolást kap. Amennyiben az e-mailt a fiókjában nem látja, először nézze meg a Spam mappát. Ha itt sincs a visszaigazoló email, akkor a rendelése érvénytelen volt, nem történt meg, így vegye fel a kapcsolatot e-mailben vagy telefonon keresztül. 
3.8. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Mennyiség frissítés a kosárban” gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a „Termék törlése a kosárból” gombot. A rendelés során a fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére. Amennyiben Ön már a javítani kívánt adatlapon tovább lépett, de még nem véglegesítette a megrendelést, úgy célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a fogyasztó már el tudja végezni a módosításokat. A regisztrációkor megadott adatokat és belépési jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni. A Kosár tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető is. A megrendelés elküldését követően észlelt adatbeviteli hiba esetén ezt haladéktalanul jelezni kell a 
webaruhaz@boller.hu címen.    
3.9
Amennyiben a weboldalon történő böngészés közben termékeket helyez el a kosárban, megadja e-mail címét, a nevét és a telefonszámát, de a kosárba helyezett termékeket bármilyen okból nem rendeli meg, a kosár elhagyását követően 24 óra múlva emlékeztető e-mailt küldünk Önnek, amelynek segítségével visszaállítható és megrendelhető az eredeti kosár tartalma. Ez egy kényelmi funkció, szabadon eldöntheti, hogy meg kívánja-e rendelni az elhagyott kosárban található termékeket.

4. Szerzői jogok           
A weboldalon található Böllér márkanév a Magyar Szabadalmi Hivatal által lajstromozott védjegy. A védjegy nem használható fel semmilyen módon és jogcímen a tulajdonos előzetes, írásos engedélye nélkül. A jogellenes felhasználás a szerzői, a polgári, illetve a büntető anyagi jogszabályokban foglalt jogkövetkezményeket vonja maga után.

5. Szavatosság, jótállás       
5.1. Az internetes vásárlás mindig bizalmi kérdés is, hiszen valami olyasmit rendelünk meg, amit csak fényképen láttunk, de nem volt módunk megtapogatni, megfogni, kipróbálni. Számunkra az egyik legfontosabb kérdés a minőség. Ha mégis valami probléma merül fel, akkor kérem, jelezze a Kapcsolat menüpont alatt megadott e-mail címen vagy telefonszámon.   
A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény – továbbiakban Ptk. - rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A fogyasztóvédelmi jogszabályok ismerik a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).           
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el, azonban fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik

5.2. Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak elegendő egy okot bizonyítania. A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.     
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

5.3. A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia”- azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

A jótállás időtartama a termék árától függően sávos:

10 000,- Forintot elérő, de 100 000,-Forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év

100 000,- Forintot meghaladó, de 250 000,-Forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év

250 000,-Forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A jótállás az eladó fokozott felelősségvállalása a hibás teljesítésért. A jótállás kedvező helyzetbe hozza a vásárlót: neki elég csak a hiba tényét bizonyítania, és az eladónak (a jótállásra kötelezettnek) kell bizonyítania, hogy a hiba nem állt fenn már a termék eladásakor is: ez a hibás teljesítés vélelme. A fokozott felelősségvállalás a kellékszavatossághoz képest értendő, hiszen az eladó a kellékszavatossággal és a jótállással is azt „garantálja”, hogy az általa eladott dolognak nincs – és a jótállás vagy a kellékszavatosság ideje alatt nem is lesz – hibája.

A jótállás időtartama alatt tehát végig a jótállásra kötelezettnek kell bizonyítania, hogy nem teljesített hibásan, míg a két éves kellékszavatosság esetében ez csak az első hat hónapig van így (ezt követően a vásárlónak kell bizonyítania, hogy a termék azért romlott el, mert eleve hibás volt, rejtett hibája volt).

Ha tehát a dolog a jótállás időtartama alatt meghibásodik, akkor a törvény vélelmezi, hogy a jótállásra kötelezett hibásan teljesített, ezért neki kell bizonyítania, hogy hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. a hibát a nem rendeltetésszerű használat okozta). Ha ezt nem sikerül bizonyítania – független szakértői véleménnyel, ennek kötelező tartalmi elemit is meghatározza januártól a jogszabály -, akkor köteles a terméket javítani vagy kicserélni, és ha ezekre nem képes, akkor a vevő jogosult árleszállítást kérni, a terméket a jótállásra kötelezett költségén kijavíttatni, vagy – végső soron – elállni a szerződéstől.

 

 

5.4.  Mindent megteszünk azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 v. 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk. A termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.

5.5. Hibás teljesítés esetén irányadó kellékszavatossági szabályok Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

6. Rendelés, elkészítési határidő és szállítás        
6.1. A webáruházban történt rendeléssel minden Vevő kijelenti, hogy elfogadja jelen Üzletszabályzatot, és tisztában van az értékesítés (vásárlás), ezen szabályzatban rögzített menetével.
6.2. A rendeléssel egyidejűleg a megrendelőnek (vásárlónak) fizetési kötelezettsége keletkezik!
6.3. A webáruházban feltüntetett árak magyar Forintban értendőek, bruttó árak, nem tartalmazzák viszont a postaköltséget. A közzétett árak változtatásának jogát fenntartjuk azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép életbe. A módosítás a már megrendelt áruk vételárát nem befolyásolja.          
6.4. A megrendelések elkészítési ideje a visszaigazolástól számított 3-5 munkanap. Kérjük, a munkaszüneti napokat figyelembe venni!   
6.5. A rendeléseket a Magyar Posta Zrt. szállítja (kivétel boltban történő átvétel esetén). A feltüntetett szállítási díjak
2022. október 14-től visszavonásig érvényesek és Forintban értendőek.

Utánvéttel és bankkártyával történő rendelés esetén:

Utánvét esetén bruttó 350,- Ft kezelési költséget számolunk fel.

Szállítási díj:

1- 50.000 Ft rendelési értékig:

bruttó 2159 Ft

50.001 Ft felett:

INGYENES!

 

 

 

 

6.6. A megrendelt termék/termékek ellenértékét a Magyar Posta Zrt. alkalmazottnak kell kifizetni, a szelvényen feltüntetett érték alapján. A számlát a csomag tartalmazza.
6.7. Az áru a teljes vételár kiegyenlítéséig a Gyártó tulajdonát képezi, sem zálogul, sem fedezetül nem szolgálhat.       
6.8. A küldemény átvételekor a postai alkalmazott vagy futár jelenlétében ellenőrizze annak sértetlenségét. Ha a küldemény sérült és nincs hozzá mellékelve a sérülésről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, a Magyar Posta Zrt.-hez forduljon reklamációjával. A Gyártó nem vállal felelősséget a szállítás, továbbítás útján történő károkért.        
6.9. Amennyiben a szállítás során a küldemény kézbesítése a Vevő hibájából adódóan sikertelen, ennek tényéről a Magyar Posta Zrt. értesítést küld a feladónak. Ebben az esetben felveszem Önnel a kapcsolatot és megkísérelem a termékek ismételt továbbítását. Ebben az esetben az összes szállítási költség a Vevőt terheli.         
6.10. Csere esetén a postaköltség, illetve az árkülönbség kiegyenlítése a Vevőt terheli.            
6.11. A visszaküldött küldeményt nem áll módunkban átvenni abban az esetben, ha az portóval, értéknyilvánítással vagy utánvéttel terhelt.              
6.12. Fenntartjuk a jogot, hogy egyes rendeléseket indokolás nélkül elutasítsuk. Ennek oka lehet (teljesség igénye nélkül): korábbi kellemetlen vagy negatív fizetési vagy megrendelési tapasztalat a megrendelővel, visszaélés a garanciával, konkurencia vásárlása üzleti titkok fürkészése céljából stb.           
6.13. Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.   
6.14. Bankkártyás fizetési tájékoztatónkat az alábbi oldalon találja: 
https://boller.hu/hu/bankkartyas-fizetesi-tajekoztato

7. Megrendelés módosítása, törlése             
A megrendelés visszavonását a Vevő megteheti írásban a 
webaruhaz@boller.hu e-mail címen a rendelést követően 1 munkanapon belül. Ezen túl történő visszavonást nem fogadunk el, a termékek legyártásra, illetve postázásra kerülnek, azonban ez nem érinti a Vevőt megillető elállás jogát, melynek részleteit a következő fejezet tartalmazza.     

8. A vásárlástól való elállás joga                 
8.1. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a kézhezvételtől (termék átvételétől) számított 14 napon belül. A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával is gyakorolhatja, mely jelen tájékoztató 1. sz. mellékletét képezi.                      
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy faxon keresztül történő jelzés esetén az e-mail, illetve fax küldésének idejét kell figyelembe venni. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II.26.) Korm, rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolhatja. Amennyiben a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségnek nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

8.2. A Vevő elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Amennyiben a vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a értelmében a www.boller.hu webáruházban vásárolt termékek tekintetében.

a. Kézhezvétel (termék átvételének) házhoz szállítás esetében a kézbesítőtől történő átvétel időpontja. Személyes átvételi mód nem zárja ki az elállási jog érvényesítését.

b. A fogyasztó elállhat a szerződéstől 14 napon belül anélkül, hogy bármilyen indokot kelljen adnia erre vonatkozólag, vagy – ha a határidő lejárta előtt megkapta az árut – annak visszaküldésével. A fogyasztó az elállási jogát a termék értékesítésre irányuló szerződés esetében: a termék átvételének napjától számított 14 napon belül, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 napon belül, amelyen a fogyasztó az utolsó terméket átveszi.

c. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Böllér – Ker Kft 8500 Pápa, Külső Veszprémi út 40. email: webaruhaz@boller.hu, telefonszám: 89/512-596, fax: 89/999-673. Elállás esetén a terméket küldje vissza a Gyártónak (Böllér-Ker Kft, 8500 Pápa, Külső Veszprémi út 40.), és haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a visszaküldött termék(ek) vételárát, valamint az esetlegesen felmerült egyéb költségeket. A termék(ek) vételárát és a szállítási költséget (illetőleg a vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget) csak akkor áll módunkban visszatéríteni, ha a vásárló a terméke(ke)t visszaszolgáltatta. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Elállás esetén a Böllér-Ker Kft nem köteles megtéríteni az abból adódó többletköltségét a fogyasztónak, amely abból fakad, hogy a fogyasztó nem a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módot választotta.

d. A visszatérítés az eredeti fizetési móddal megegyezően történik.

e. A Vevő elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak; romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, vagy ha az átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta, olyan termék esetében, mely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékekkel. Webáruházunk kínálatában olyan termékek is találhatók, melyek esetében a fogyasztó felbontás után nem gyakorolhatja az elállási jogot (fűszerek, salátaöntetek stb.) ezzel kapcsolatban érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon.

f. Szolgáltató követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából fakadó károk megtérítését.

g. Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén ha a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondás jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás észszerű költségeit.

8.3. A vásárló az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles a megrendelt termék/ek/et visszajuttatni a Böllér – Ker Kft-nek.    


8.4. A
Böllér – Ker Kft kizárólag sérülésmentes, teljesen ép, tiszta termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a Vevő részére megtéríteni. A termék sérüléséből vagy a tisztításból adódó költségek a Vevőt terhelik. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.                                            

8.5A Böllér-Ker Kft követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából adódó értékcsökkenésből eredő kárának megtérítését.

8.6 További fogyasztói jogok esetleges hibás teljesítés esetén

A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

 

9. A felelősség korlátozása       
9.1. A webáruházban való vásárlás feltételezi, hogy a Vevő birtokában van az Internet nyújtotta lehetőségeknek és azok korlátainak, melyeket tudomásul vesz és elfogad, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.         
9.2. A
Böllér-Ker Kft. semmilyen módon nem felelős a folyamatokban előforduló, az alább felsorolt pontokban foglalt eseményekből bekövetkezett hibákért, s emiatt bekövetkezhető érdeksérelemért, bármilyen okból is következtek be:               
- Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat       
- Bármilyen, az internetes hálózatban előforduló hiba, ami megakadályozza az Értékesítési Rendszer akadálytalan működését, a kapcsolatfelvételt és a vásárlást.                      
- Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.                       
- Bármely papír, vagy elektronikus formában érkezett levél és bármilyen adat elvesztése.   
- Bármely közreműködő szoftver nem megfelelő működése.                  
- Bármilyen program,- technikai hibából bekövetkezett esemény következményei.  
9.3. A
Böllér – Ker Kft. nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt vagy indirekt, ami az Értékesítési Rendszerhez való csatlakozás miatt következett be, a kapcsolódás és a vásárlás minden esetben a Vevő felelősségére történik.           
9.4. A Vevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. 
9.5. A Böllér – Ker Kf.t nem vonható felelősségre vis major esetén vagy bármilyen olyan dologgal kapcsolatos eseményért, ami nem az irányítása alatt áll, s amire közvetlen ráhatása nincs.
9.6. A Böllér – Ker Kft. jogi úton érvényesíti érdekeit minden olyan személyekkel szemben, akik csalást követnek el vagy annak elkövetésével próbálkoznak.      
9.7. A Böllér – Ker Kft. nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására elkövetett csalás miatt.             
9.8. Abban az esetben, ha a Vevő valamilyen formában megsérti a szabályokat, a Böllér – Ker Kft.
szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vásárlását. Ebben az esetben a Vevő semmiféle kártérítésre igényt nem tarthat és semmiféle jogorvoslatnak nincs helye.

10. Változtatás joga              
A weboldalon található információk előzetes bejelentés nélküli megváltoztatásának jogát az oldal tulajdonosa fenntartja.
A Böllér – Ker Kft. törekszik rá, hogy a weboldalakon található információk napra készek legyenek. A Vásárlóknak minden esetben előzetesen javasolt megbizonyosodni arról, hogy az igényelt termékek saját esetükre vonatkoztatva ténylegesen a legmegfelelőbbek-e.

11. Egyéb         
A
Böllér – Ker Kft. fenntartja a jogot, hogy Üzletszabályzatát bármikor megváltoztassa. A jelen Üzletszabályzat a vásárlással létrejövő szerződés fontos szabályait tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdésekben a Felek a Polgári Törvénykönyv és a távollévők között kötött szerződésekről szóló rendelet ide vonatkozó rendelkezéseit tekintik irányadónak.

12. Ügyfélszolgálat, panasz bejelentés  

Ügyfélszolgálat, információk, esetleges panaszbejelentés: munkanapokon 7:30–16:00 óra között telefonon (89/512-596) postai úton (8500 Pápa, Külső Veszprémi út 40.) vagy e-mailben (webaruhaz@boller.hu) Az email-en vagy írásban érkezett panaszbejelentésre 30 napon belül írásban reagálunk.

2013. évi V. tv. (Ptk. 6:159.§ - 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.    

A jótállási igény beérkezése esetén az igényről a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai szerint kivizsgálási jegyzőkönyv készül, melynek alapján döntünk az igény jogosságáról.

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást.                              
           
A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. 

Az eljárás indítására az alábbi lehetőségek állnak rendelkezése:

·https://www.bekeltetesfejer.hu/ honlapon a Dokumentumok menüben elérhető Kérelem formanyomtatvány kitöltésével és a bekeltetes@fmkik.hu email címre történő továbbításával, vagy

·https://www.bekeltetesfejer.hu/ honlapon erre rendszeresített https://www.bekeltetesfejer.hu/eljarasinditasa/ Űrlap kitöltésével közvetlenül a honlapon keresztül, illetve

·a KRID 564446135 számú hivatali kapun keresztül (rövid név: FMBT),

·postai levél útján, papír alapon a Fejér Vármegyei Békéltető Testülethez címezve a 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 46. címre, postacím: H-8050 Székesfehérvár, Pf. 357.;

·a kérelem ügyfélfogadási időben személyesen is előterjeszthető a Fejér Vármegyei Békéltető Testület hivatalos helyiségében a Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. szám (Gazdaság Háza) alatt. Az ügyfélfogadás rendjéről a https://fmkik.hu/alternativ-vitarendezes honlapon érdemes tájékozódni.

 

Ezen felül az 524/2013/EU rendelet 14. cikke szerint amennyiben a vitarendezés a fentiekben írtak szerint nem vezet eredményre, akkor igénybe veheti az online vitarendezési platformot (ODR), amely ide kattintva érhető el. A platformon regisztrációt követően, a Szolgáltató e-mail címének (webaruhaz@boller.hu)  megadása mellett küldhető be panasz.   

A fogyasztók az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz tudnak fordulni mindazon kérdésekben, amelyekről a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/2013/EU rendelet 7. cikke rendelkezik a tagállami, kijelölt online vitarendezési kapcsolattartó pontok feladatai kapcsán.

A szállítási feltételekben felsorolt, illetve összefüggésben felmerülő fontosabb jogszabályok jegyzéke

·         a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);

·         az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);

·         a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);

·         a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;

·         a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)

 

·         az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

·         a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet.

·         a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet

·         19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

·         a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

A határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos fogyasztói jogvita rendezésére 2019. szeptember 1-jétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.


A jogszabályok
hatályos szövege elérhető a www.njt.hu linken.



 

Mellékletek:

1. számú melléklet:

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Böllér-Ker Kft, 8500 Pápa, Külső Veszprémi út 40., e-mail: webaruhaz@boller.hu

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Rendelés egyedi azonosító száma:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

 

2.melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Böllér – Ker Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.


Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.


Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.


Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.


Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Böllér – Ker Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

 

 

 

2. Termékszavatosság  
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.


Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.


Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.


A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

 3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Böllér – Ker Kft. jótállásra köteles amennyiben a kormányrendelet mellékletében felsorolt termék képezi az adásvétel tárgyát. Azon termékekre, amelyek eladási ára 10.000,- Ft, vagy az alatti, kötelező jótállás – jogszabály alapján – nem vonatkozik

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása – a fogyasztási cikk kijavítása esetén, mely esetben a jótállás időtartama meghosszabbodik a javítás idejével - jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Az oldal tetejére